Hej på er.
Jag sitter med en 7 år gammal Panasonic LLVP som 4-vägs ventilen tyvärr har gett upp på och då har jag fått upp ögonen och bestämt mig för att köpa en Mitsubishi Electric Hero 2.0 LN35VG2HZ.
Såklart dammsuger jag nätet efter bästa pris men blir då varse om att Mitsubishi har hårda krav på dels vart jag köper enheten men även vem som utför installationen för att deras 5 åriga garanti skall gälla. Det verkar inte räcka med att installatören har kylcert utan det måste vara en av dem rekommenderad installatör/firma.
Mitsubishi har ju t.o.m. namngett butiker som inte är godkända av dem och det är såklart där som jag hittar de lägsta priserna...
Vad är er erfarenhet kring detta?
Du får jämföra priser och kolla om det är värt att ”chansa” på en återförsäljare som står på deras lista på dom som inte har garanti via Mitsubishi Sverige.
Kolla även så det är rätt modellbeteckning då det har förekommit modeller som saknar en bokstav och är då för sydligare breddgrader.
Vad är prisskillnaden mellan en paralellimporterad med 5års garanti jämfört med en från en någorlunda lokal återförsäljare som kommer via Mitsubishi Sverige inkl installation?