Efter lite strul med den nyinstallerade ctc612 lämnades utan rumsgivare!!?? så kom en installatör med en trådlös sådan, Watts BTD (Fanns på hyllan) Såg ganska snart att lådan var gammal och smutsig (gammalt datum) alla delar låg lösa i lådan med div, frigolitembalage, till och med de 2 aaa batterierna låg lösa Alltså det enda som låg inslagen i plast var 2 skruvar och 2 plugg.
Kändes inget vidare!!! Han kopplade in givaren i pannan och gick in i hallen och ställde rumsgivare på ett litet bord. Kanske 6meter från givaren som jag hängde upp i ett rör i pannrumstaket. Han gjord några justeringar mm. Han sa att han hade sin givare mycket längre ifrån… Åkte sedan vidare….
Efter en timme hade givaren tappat kontakten med Bergvärmepumpens givare så jag återaktiverade den och ställde den 1,5-2m närmare pannrummet, även där tappade den signalen. Jag tänkte då högt att dessa grejor funkar inte och jag har fått nån som blivit utbytt och legat på hyllan.
Lådan är typ 300x200x50mm. tycker tex att rumsgivaren borde ledan i en påse och sen i en liten låda… den icke trådlösa givare som följde med anläggningen blev aldrig uppsatt utan den tog de med sig…
Hur tänker ni ??
https://pump.by/p66679918-komnatnyj-regulyator-temperatury.html