Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: MärkesfrÃ¥ga  (läst 1363 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Intruder@1400

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Örebro län
  • Antal inlägg: 381
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Avataren ljuger. Är VP-amatör!
Märkesfråga
« skrivet: 01 juni 2006, 23:11:28 »
Hej VP-lovers. *vinkar*

Jag har köpt en LVP till garaget av märket POLO DC Inverter och undrar om någon i forumet har någon erfarenhet av detta märke. Den ska enligt produktbladet innehålla en kompressor från panasonic. Jag gjorde en sökning här på forumet men fick inga träffar.

mvh
Klasse
1-Plansvilla på 145m2. En "Sverigepumpen" som satt i huset när vi flyttande in. Kamin. Vet inte årsförbrukningen ännu. Zibro SCJA25 monterad i garaget 2013-2017. Ersatt med en Qlima.
Förra huset: ME FD25 som jag var grymt nöjd med. Ersatte en Panasonic som kompressorn pajade på. Polo DC Inverter i garaget (72m2) som gjorde sitt jobb som den skulle.

Utloggad intr 10

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 226
  • Karma +0/-0
SV: Märkesfråga
« Svar #1 skrivet: 02 juni 2006, 07:09:14 »
Du, det är nog bilen som är en Polo, ;D

Utloggad Intruder@1400

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Örebro län
  • Antal inlägg: 381
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Avataren ljuger. Är VP-amatör!
SV: Märkesfråga
« Svar #2 skrivet: 02 juni 2006, 17:21:37 »
Personligen så hoppas jag på att det är mer kraft i VP'n än i bilen Polo.

/Klasse
1-Plansvilla på 145m2. En "Sverigepumpen" som satt i huset när vi flyttande in. Kamin. Vet inte årsförbrukningen ännu. Zibro SCJA25 monterad i garaget 2013-2017. Ersatt med en Qlima.
Förra huset: ME FD25 som jag var grymt nöjd med. Ersatte en Panasonic som kompressorn pajade på. Polo DC Inverter i garaget (72m2) som gjorde sitt jobb som den skulle.

Utloggad Gonzo

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 783
  • Karma +0/-2
  • Luft-luft är i dag ett seriöst alternativ
SV: Märkesfråga
« Svar #3 skrivet: 02 juni 2006, 17:35:31 »
Jag har också varit inne och tittat på denna pump till övervåningen, men nu bestämt mig för en He 9:a
Polon ligger ju onekligen i rätt kurs!

Specmässigt verkar den ju riktigt bra, med dc-inverterteknik, panasonic rotarykompressor och R 410A köldmedia.
Som kylmaskin verkar den ju riktigt riktigt bra: 76m2 , eller 5300 w i kyleffekt!


Tyvärr kanske detta är just en dedikerad kylmaskin och värmedelen är bonus................jag vet inte.

Men till övervåningen och den kyleffekten och det priset.

Jag kanske tar och sätter in en sådan i biosalongen, trots allt.
Det blir ju lite värme pÃ¥ sommaren när projjen och förstärkeriet pÃ¥ 57 kg och  pÃ¥  5x 400W 8 ohm IEC + 1x 350 w IEC 8 ohm (subben) samt dvd:n och försteget skall dra igÃ¥ng.
Har denna installation på 3 separata faser. Trots det går det någon säkring då och då.
I dagsläget är det där med filmtittande en ren vintersyssla.... ;)
Hus 108+108 kvm + 60 kvm ekonomidel.
Luft-luft + kamin kryddat med direktverkande el.
Panasonic He12 + He9
Norrlands inland.
24000 kw + ca 12kbm kbm ved före pumparna. motsv 39600 kwh
16000 kw + 1 kbm ved efter pumpinstallation!! motsv ca 17000 kwh 2006.
15500 kwh 2007.
Har bytt till lågenergilampor ändrat beteende.
21,5-23 grader inomhus, beroende på var man är.
2 vuxna 3 tonåringar (varav en extra tonåring tillkom 2007)
Inga element på vintern 2007-2008. -29 grader som kallast.
Nordenberedare installerad 2008-09
Coolix lågbudget installerad 2008-11 mer som experiment och i första hand för kyla, men den värmer ju också :)

Utloggad Intruder@1400

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Örebro län
  • Antal inlägg: 381
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Avataren ljuger. Är VP-amatör!
SV: Märkesfråga
« Svar #4 skrivet: 02 juni 2006, 17:43:51 »
Jag har en e9:a i huset som jag är hyfsat nöjd med. Polon är satt i garaget för att ersätta el-aerotempern. Jag har inga större förhoppningar om att denna installation ska ge mig kort återbetalningstid då elförbrukningen har legat strax över 3mw i garaget. Förhoppningen är att få bättre komfort till samma pris.

/Klasse
1-Plansvilla på 145m2. En "Sverigepumpen" som satt i huset när vi flyttande in. Kamin. Vet inte årsförbrukningen ännu. Zibro SCJA25 monterad i garaget 2013-2017. Ersatt med en Qlima.
Förra huset: ME FD25 som jag var grymt nöjd med. Ersatte en Panasonic som kompressorn pajade på. Polo DC Inverter i garaget (72m2) som gjorde sitt jobb som den skulle.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!