0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eller comfortzone? Har visat sig hålla bra kvalitet i mitt fall. Men för all del, fortsätt gärna med det fabrikat dom flesta tydligen väljer
Hur stort är huset?Hur stor har den totala elförbrukningen per år varit de senaste åren?
Men CZ kommer blöda ihjäl femtiofallt gånger snabbare än Nibe
Visst är dom mindre, endast 87 anställda jmfrt med nästan 1900. Men omsättning per anställd, inte så långt ifrån varandra. Både redovisar ökad omsättning på sin resp nivå. För mig är det viktigaste att jag får en produkt (pump i detta fall) som håller och att det inte blir en massa småfel pga undermåligt val av komponenter eller klantig konstruktion (750/730) som kommer kosta mig en hel del genom åren och som kommer "gröpa ur" den besparing jag hoppades på och som då urholkas och blir sämre än väntatJag behövde byta cirkulationspump efter fjorton år, vilket de facto innebar en uppgradering jag borde gjort tidigare eftersom den nya är adaptiv och fördelar värmen suveränt bra i huset mellan våningsplanen. Och en fläktkondensator som jag bytte "för säkerhets" skull. Inget annat. Mina elpatroner på totalt 9 kW är intakta, min växelventil likaså. Fläkten snurrar på tyst och fint. Kompressorn tuffar på allt efter behov. Varken tanken eller andra ventiler läcker. Displayen funkar. Vad kan man mer begära nu när man är inne på 15:e året
Jag kan hålla med dig i ditt resonemang, absolut. Men på en marknad finns det möjligheter att verka om man levererar kvalitet även om man är en mindre aktör. Om det finns kunder som väljer sådana vill sägaDet är ju också så att IKEA är en väldigt stor och dominerande leverantör av möbler mm. Men ändå...lyckas Svenskt Tenn (som är en väldigt exklusiv affär för väldigt dyra möbler här i Stockholm) göra bra ifrån sig i en marknad som är utsatt för stenhård konkurrens. För att tillräckligt många vill ha kvalitet. Och är det något av två val jag skulle tvingas göra, soffa från Svenskt Tenn eller värmepump med kvalitet, så är mitt val givet. Troligen väljer min hustru tvärtomEDIT: I detta fall med FLVP:ar som anser sig höra till den "modernare och kraftfullare" generationen så är det ju faktiskt så att kvalitet inte alltid kostar mer, snarare tvärtom vad jag har kunnat notera från olika inlägg som gjorts av forum-medlemmar som erhållit offerter/prisuppgifter