jantijanti och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur varmt är det ovanför innerdelen och vilken temperatur är det precis framför utblåset med högsta fläkthastighet manuellt inställd?Kolla så filter , lamellpaketet och fläkttrumman är rena.Låter dock som mjukvaran inte lirar om det är stor skillnad så fort det blir något kallare än -15 ute.Hur beter den sig om du lurar tempgivaren på utedelen med tex en hårfön eller annan påhittig värmekälla när det är -25 eller vad det nu kan vara nu.Har för mig att jag bad någon med liknande symptom att stoppa in utegivaren i kompressorutrymmet där det är varmare men minns inte om han provade eller om det blev någon skillnad!
Har du testat värma lite på utgivaren eller flytta den till utrymmet där kompressorn är för att testa om den då jobbar som tänkt?
Vet inte säkert på just den men de brukar sitta i en liten plastkapsling på utedelens baksida, längst upp längst bort från kompressorn.Svårt få vettigt temp på den om man värmer den, och omöjligt att se vad den egentligen mäter för temp, om det inte visas i appen förstås, det vet jag inte.Man kan du värma den till -10 grader så borde den kunna gå med full effekt.Annars är det enklast att mäta strömförbrukningen, vid -20 grader ska den ligga runt 9-10A, men de maskiner vi kollade låg på 6.5 - 7A.