0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det tapp vi uppmätta vid temp under (ca) -20 grader var runt 30%, istället för att dra ca 10A gick de ned till ca 7A.Skulle gissa att man tappar drygt 1 kW värmeeffekt.
Bara Mitsubishi som kan se om den är uppdaterad.Kan vara uppdaterad hos Mitsubishi i Örebro beroende på när den skickades till din återförsäljare.Har för mig att du frågade vilken effekt din levererade i en annan tråd men det kanske inte var kallare än -20 när du lämnade dina uppgifter.
alla pumpar som levererats innan midsommar -24 har den gamla mjukvaran.Det är i alla fall vad man sagt åt oss.
Skicka mail så beställer vi ett kort och byter så snart som möjligt.(Om nu din pump omfattas, det lär vi få veta om inte annat när vi begär nytt kort)
Sände frågan till ME om min RW35 var drabbad, sände serienummer och tillverkningsdatum (utedelen 23.05 och innedelen 23.04) - monterad i mars 2024.Fick följande svar av ME ”Er maskin omfattas av uppdateringen så ni kan kontakta valfri ÅF av våra produkter i ert område”Om det är tillv-Nr eller tillv-datum som styr, de vet jag inte.Nu har Service-partnern beställt ett kretskort av ME.Tyvärr har jag ingen mer info, -än.
Du har brev i mailens inkorg nu.
Surt att vi inte får göra jobbet, dels är det ju "våra pengar" (Även om det är dåligt betalt är det ju bättre än inget - denna årstid när vi sällan är fullbokade), och dels vill vi helst inte att någon skolpojk som jobbar gratis åt firman som fått uppdraget ska peta i värmepumpar som vi monterat, vi vill ta ett helhetsansvar så länge vi har garanti hos våra kunder.Ska fråga om vi får göra det själva.Edit, så nu att den bara ska uppdateras mjukvarumässigt.Vi har inte fått någon sådan enhet, så då blir det dom som får göra det.Det minskar förstås risken för följdfel p.g.a. kretskortsbytet, så det är bra på så sätt att vi inte behöver felsöka en värmepump där någon nybörjare varit och bytt kretskort och förstört något annat.
Ja, jag hade gärna sett att det var ni som gjorde uppdateringsarbetet också, installationen gick ju oklanderligt och utan missöden.Men det är klart nu att det blir en uppdatering av vår Sumo?
Kretskortsbyte i eran kyla däruppe skulle jag helst slippa !Är det någon annan firma som åker runt däruppe så antar jag att dom uppdaterar med kyldatorn och betydligt enklare/snabbare