0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har inget bra svar men jag skulle försökt med1) koppla bort Ngenic2) Byt eller skifta givare, de är väl samma3) kör cp o kontrollera att givarna visar samma4) öka farten på cpn/byt/kör den non stoppReagerar på din höga värmekurva och offset, är detta normalt för din bostad, kan detta vara indikation på något?
Dock så blir brine-in temperaturen lite lägre när cp går konstant.
Är skalan fortfarande 10°?När kompressorn står still till höger om spiken bör de två givarna visa lika.Nu visar Brine in ca 1-2° lägre än Brine ut. Fast det spelar egentligen ingen roll.Nu skulle jag imorgon sätta på intermittent drift igen ihop med kompressorn och avvakta om det kommer mer larm ☺️Är brine nivån oförändrad? Var ligger detta 1968 hus någonstans, det ser väl ut att vara ca 3-4°C i borrhålet? , rätt ok isåfall 😉
Kan detta fel gå att åtgärda genom att byta kondensatorerna i regon?Kanske är värt att testa, kostnaden är ju bara ca 50:- om man kan fixa det själv (eller med hjälp)Bytte kondingar i min rego, ht+ c7 från 2005, trots att pumpen funkar.Den sen länge flimriga displayen slutade flimra i alla fall.