0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Klart att tveksamma företag skall lyftas fram i konkreta exempel, med möjligheten att få besvara kritiken.
Kan du förklara för mig hur jag ska utforma detta för att det inte ska redigeras?
Det har skrivits mycket om tec Nordic Air och Strateg gällande kvalitet som inte har redigerats
Japp lurendrejare förekommer hela tiden och drabbar privatpersoner som företag, Men tiderna ändrar sig och stora företag med enorma kostnader som bor i dyra lokaler och kör fina bilar med säljare som svassar runt i sammetsskor och säljer värmepumpar, dom har snart bara pensionärer utan internet att sälja till! Fortfarande är försäljning till företag väldigt mycket dyrare i alla fall till industrier, där kan en installerad kylsplit on/off betinga närmare 50000kr inkl moms. men när anställda inköpare själva köper en inverter långt under dessa priser borde ju även dessa priser rasa någon gång!
Nja, det där resonemanget med fördelen att inte behöva skatta för köpesumman tycker jag är märkligt. Då är det lämpligare att lägga de pengarna på varuinköp eller en super-duper-lyx-extra-mega-espressomaskin till kontoret. "Jag ger hellre bort 10.000 kr till installatören än att ge 3000 till skattemyndigheten."Det låter lika rimligt som att jag gärna belånar mig upp över öronen så att jag får dra av det i deklarationen, sedan att 293% av mina inkomster går till amorteringar spelar mindre roll.Nä, nu ska jag inte bråka mer Nu ska jag hem och ta en grogg istället. Trevlig helg allihop!
Jag köper inte att du inte köper mitt resonomang. Det är väl klart att företag skattar för vinsten, om företaget då investerar i något så minskar ju vinsten med motsvarande belopp, och då skattar man inte för den biten. Jag har redan tagit en whiskey, men jag är ju numera anställd så jag har normala arbetstider.Nu kivar jag med dej!