0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du lägger en tamp mellan 11 och 16 och den startar så är det 2 saker. Kortet gånget eller relät gånget, det sista, kontaktytorna brända, brukar synas genom kåpan som blir riktigt ful invändigt eller spolen gått sin väg. Det är lite svårt att ta bort kåpan, då den har snäpp mot sockeln och det är tajt mellan reläna.PS Knäpper det i relät vid tillslag, så är det kontakten i det, om inte, styren borta eller spolen felaktig.
Displayen är svart, har du kollat säkringen F 0, sen har du spänning på 16 och kopplar du till 11 +. så startar kompressorn. Om man ser på kortet, så kan man se vilket relä det är dom startar. Den gröna tampen som går ut från kortet är ut ( liksom uppochner nu schema och verklighet )
Lyser inte diod 2 så skickar inte styrkortet kommando från plint 11 till A1 kontaktorn. Du har skickat in 230v på A1 som jag förstått det, och då smäller kompressorn igång.
Såsom jag har förstått det lyser diod 4 och diod 1. Annars är det släckt?