0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Huvudkranen i källaren stänger inte av vattnet helt. En röd ratt man skall skruva in går i botten utan att vattnet helt stänger av sig .....Herrejä.... vad skall jag göra.Vill gärna installera den nya diskmaskinen innan semestern.Helst i morgon.
Har egen källa med självtryck (lågt) så visst....visst skulle det gå att snabba sig med ballofixen men jag vill att vattnet skall kunna stängas av i alla fall.Jag tänker på nödlägen som kan uppstå framöver.Finns det inget sätt att få avstängningsventilen att vakna har dragit den så mycket jag vågar och det rinner alldeles för länge för att det skall vara återrinning från övervåningen. Janne
Låta det rinna lite ...menar du när jag byter huvudkran eller när jag installerar diskmaskinen.Och jag hade nog tänkt att lyfta brunnslangen helt över ytan så det inte rinner alls.Vad har jag missuppfattat? Janne
säkerhetsventilerna ska motioneras om något! bättre att ha en smyg droppande än en som är lika stel som en 90åring, skulle termostaten i tex beredaren få för sig att gå sönder och säkerhetsventilen inte är redo så kan det var livsfarligt. Hörde om en beredare som hade detta fel. hela kåken lyfte sig och skuttade en dm åt sidan på grunden, var bara tur att ingen skadade sigdet är mer säkerhet i en säkerhetsventil än många tror.rasta dom en gång per år, rubbar man dom inte med hande så byt ut den, skicka den till någon du inte tycker om.