0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har haft problem med min Thremia Diplomat Opt G2 i några månader nu. Började med "Larm lågtryck löst". Ringde rörfirman som installerat och dom kom ut och kollade. Han satte på en spolpump som fick gå något dygn eftersom han trodde det kommit luft i brinekretsen. Detta hjälpte inte. Samma larm kom nästan direkt. Nästa gång han var ute hittade han en sprucken mutter som han bytte. Spolning igen men ingen bättring. Larmet kom tillbaks direkt. Försök 3 blev att byta cirk-pumpen för brine. Hjälpte inte det heller. Nu idag var kylteknikern ute och fyllde på lite kylmedia i högtryckskretsen (kan inte detta så ursäkta om jag har fel termer). Det blev inte bättre. Larmar fortfarande. Nu pratas det om att det kan vara fel på expansionsventilen till högtryckskretsen alternativt att brine-slingan har blivit tillplattad så att flödet är för lågt i borrhålet. Faan alltså, det rinner iväg en massa pengar här och det känns som att det blir lite för många gissningar. Är det nån här på forumet som vet nåt eller varit med om liknande?
När vi hade det felet på vår Thermia var det gummiblåsan i expansionskärlet som gått sönder så vi fick för långt tryck i radiatorsystemet.Första gångerna pumpade vi bara upp trycket, tills vi insåg att det var något helt. De bytte expansionskärlet och felet dök inte upp igen
Har nytt expansionskärl. Trycket är 0,7. Normalt?Edit. Nu läste jag noggrannare. Du är på radiatorsidan. Säker på att det var detta larm du fick?