Jag har en Nibe F370 som startar om sig själv med 1-3 dagars mellanrum.
Jag har haft en tekniker ute som först bytte vad han trodde var en glappande display, men utan resultat. Han har även gått igenom den i övrigt och tycker sig inte se några fel på själva pumpen.
Nu var han här igen och funderade om det kunde vara att den tappar för mycket spänning men att man då skulle behöva någon typ långtidsmätning på faserna. Han funderade även om det hade något med min elbil och dess laddning att göra. Jag kör tibber med lastbalansering, så det borde inte påverka. Jag kunde även se att värmepumpen även startat om sig ett flertal gånger när jag inte laddat bilen, varför vi båda nog tog att det sannolikt inte är bilen. Jag har även flera grannar här ute på landet med stora solcellsanläggningar, vet inte om det kan påverka nätet på något sätt? Dock sker omstarterna även på nätterna när de inte producerar något.
Han slutade med att lägga om Fas 1 och 2 bara för att se om det skulle kunna göra någon skillnad, men förmodligen kommer det inte hjälpa.
Någon som varit med om liknande och vet vad som kan vara fel? Det känns sådär att inte ha något tydligt svar på vad som kan vara fel.