0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med detta sagt så är det inte alls säkert att det är något fel på prylarna eller att de på något sätt är sämre, men vi ska granska dem och verkligen försöka se på vilka punkter de faktiskt är bättre, och på vilka punkter de är sämre.Det här med att målet är att all tillverkning ska ske i Sverige tror jag liksom inte för en sekund på, det finns mycket som tyder på det redan nu, men det får väl framtiden utvisa.
Aira heter företaget som tillverkar Qvantumpumparna i en fabrik i Polen. H Mix äger via ett investmentbolag en rätt stor del av företaget. Aira har en affärsmodell som skiljer sig lite från övriga värmepumptillverkares. Man hyr även ut värmepumpar, enligt företaget har 75% av kunderna i Italien valt det alternativet men det stod inget om hur många kunder de hade där. När jag läste om Aira fick jag lite Northvoltkänsla. Man drar igång med buller och bång och mycket marknadsföring men är det som finns där bakom så mycket bättre eller annorlunda jämfört med vad som redan finns på marknaden.