0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Svarade aldrig hur många m2 såg jag, lite oklart för mig hur dom tänkt att ha med element, tror det är närmare 150 m2, men då är kanske någon del alltid värmd med element, beror väl på hur dom gör med dörrar, det är nog mer att få så mycket värme som möjligt från värmepumpen, men inte att den måste klara sig själv, då det är 1 plan är det nog svårt att värma allt iaf.
Angående Bauhaus så höjde de priset från 17 kör till 20.5 kör på HZ25ZKE just efter att dom fått svar att de kunde ordna installationen lokalt, de bekräftade att det skulle mest troligt bli en lokal installatör men inte vilken, kan mycket väl vara som du säger att det troligt är billigaste möjliga, nu är det inte jag själv som haft kontakten men vad jag förstår är det mot Bauhaus men har kontakt och rimligen dit ev garantiärende riktas, men där kan jag ha fel, känns trots allt som nästan alla andra är svajigare vad gäller kommande konkurser än Bauhaus, men visst kan de göra som Media Markt och dr sig ur Sverige, men jag är tveksam.Hur som helst som deras höjning på 4500 kr så faller de bort, antagligen en kampanj som tog slut, men det vet jag inte heller.Som kund är det svårt att idag veta vilka installatörer som kommer att gå i konkurs, dom är lite dåliga att informera om det:) Så det är väl att gå på någon slags förtroende, men i första kontakt så agerar de ju säljare och är antagligen benägna att använda den lena rösten då, så att säga.Men jag hör vad du säger, SUMO är det gyllene snittet, Ninja steget efter med högre buller men hyfsad effekt och inte minst, en i deras fall rimlig storlek (innerdelen).Övertid ska man nog försöka få ut månadsvis, accepteras det inte ska man dra öronen åt sig, antingen i ledig tid och/eller pengar.