0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste varna för Zave / värmepumpshopen!Min pump gick bra från November -22 (installerad) till våren då jag stängde av den över sommaren. (kördes bara då jag var i garaget. Typ en gång i veckan)När hösten -23 kom och värme behövdes i garaget så startade jag den. Men ibland fick jag inte mer än 14-16 grader trots att det bara var kring 0- -3. Ibland fick jag 18-19 när det var -15. Och den lät konstigt. En tekniker kom hit men hittade inget fel. Hela vintern bråkade den och jag har haft kobtakt med Zave. Typ goddag yxskaft har det varit. Olika handläggare som inte läst vad de andra skrivit. De skickade en räkning för felsökning på 2500:- (eftersom de inte hittat något fel) jag har bestridit detta eftersom pumpen inte fungerat och sedan i maj är den helt död. Jag har sagt att jag vill lämna tillbaka skiten, men de har sagt nu hela sommaren att de ska montera en ny utedel. Jag har fortfarande idag 18 Augusti -24 INTE fått någon ny utedel. Däremot har jag fått ett inkasso med hot om kronofogden för "felsökningsavgiften"De svara inte heller på att jag vill lämna tillbaka pumpen. VARNING!!!Det finns ingen adress till företaget! ARN kräver det!Bilderna på deras "kontaktpersoner är AI genererade!!!kolla själv på deras hemsida.Sök även Easy-Peasy.AI handsome-caucasian-man-stylish-professional-attire
De har fått hur många chanser som helst. det tog från typ februari till April innan de skickade en tekniker (som inte hittade något fel då. Men, han sa till mig att det roligtvis var en termostat som felade, eller glappkontakt)Sedan har de halat, och halat, i juni sade de att de skulle montera en ny utedel, nu är det snart september och jag hör ingenting ifrån dem.Jo, det kom ett inkassokrav på "Felsökningsavgift" från ett inkassobolag i Estland!Hur menar du hålla inne betalningen? Jag har ju betalat pumpen vid köpet!
Det borde gå bestrida inkassokravet även om det är ett utländskt inkassobolag, men det kräver ju förstås mycket mer jobb från din sida att verifiera att det är möjligt, och genomgå en annorlunda procedur som kanske är mycket krångligare än om det hade varit ett Svenskt bolag.