0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kan nog ligga en hel del i detta.Panasonics He serie har ju också innedelar på 11 kg, kraftig fläkt och ett högt cop.
Inte imponerande alls med dessa golvstående modeller.Ser man till Panasonics widemodeller tex Panasonic CS-E24DKE med 12 kg innedel, så ligger copvärdet bara strax över 3 och utedelen har han vikt på 63,5 kg.Å andra sidan är väl cop sannolikt mätt vid den nominella uteffekten som i detta fall är 8,6 kw !!!!Undrar hur cop ser ut på en sådan vid tex 4,8 kw (som min HE 12 har som nominellt värde)Jag är nästan säker på att det ser väldigt bra ut och sannolikt bättre eller lika bra som de 4,62 som min pump har.Vilken nominell effekt har dessa golvmodeller?
Kanske fabrikanterna räknar en del på huruvida anläggningen får "hustruacceptans" eller ej.
Det tror jag också att det är frågan om. Wife acceptancy rating Fem fruar betyder högsta betyg.
Citat från: Gano skrivet 26 maj 2006, 08:16:01Det tror jag också att det är frågan om. Wife acceptancy rating Fem fruar betyder högsta betyg. Ajaj, gillar inte förkortningen Wife Acceptancy Rating får...