0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Osäker på vad du menar...Mina peak laster är 2,5 kW till lite osäkert runt 4,5 kW på vintern.Sätter frugan på el elementen i uterummet under julhelgen blir det mer, så detta måste förhindras...Och att styra spisen vet jag inte hur jag kan göra, mer än att sitta där...Har ingen elbil. Detta blir ett problem om jag skaffar en. Kanske blir en sommarbil bara då!!Mitt område har ingen effekt avgift ännu
senaste 45 dagarna är mina 3 högsta timvärden 6,7, 8,1 och 7,6 kW, ett snitt på 7,46.15-minutervärdena låg dessa dagar också högt, ca 2.4 som mest, och då ska ju dessa multipliceras med 4, så motsvarande 8.4 kW/timme som mest.Så för just oss, just denna period, verkar inte 15-minuters eller timtider ha någon nämnvärd betydelse.Alltså från första Juni till igår, med solcellerna som dessutom genererar energi...
Finns olika el intensiva hushåll ser jag.Vårt snitt har varit 1,4kW per 60 minuter de senaste 45 dagarna (1,3, 1,3, 1,6) medans 15 min är 0,83 kW. 15 minuter gör det svårare att hålla låga värden tror jag 🤔Undrar hur man styr en smartkontroller på ett bra sätt?
Imponerande låg toppeffekt må jag säga.Inga storkok eller varmluftsugnar som kickat in antar jag?Hur ser siffrorna ut för perioden 1/1-30/6?Vad har du vidtagit för åtgärder för att komma ner så pass lågt?