Har en Luft/Luft Canvac Q air CA09Asom är enbart för ac som jag tror inte funkar riktigt som den skall. Mäter luften ut från innerdel till som lägst 9,7 när den går på max fläkt just nu. Utedelen verkar inte jobba på särskilt mycket och den har vid något tillfälle stannat och stått stilla trots innerdelen jobbat. När jag kör den på låg effekt för att ha det lite tyst på natten så blåser fläkten inne som i lite vindbyar samt att det låter som det knakar lite i någon palstdetalj men inget ligger an lr så. Och den kyler ibland sämre än just nu då den mäter 10 grader. Rören på utedelen är båda lika kalla käns det som och det är mycket kondens på. Innerdelen är det kondense över hela men mest närmast där rören kommer in och det börjar mest där sedan så tar det lite tid innan det är kondens på alla flänsar. Den drar inte särskilt mycket ström heller så den verkar inte jobba särskillt hårt. 0,5 kW/h ca.
Har vänt och kört värme och den avger då värme och jag upplever som om den kyler lite bättre efter jag vänt den och kört den på värme en stund.
Har gjort rent inner och utedel med med rengöringsmedel samt blåst lite försiktigt mellan lameller. Dåligt med gas lr någon ventil som kärvar? Pumpen är 6 år med en 3 år nyare innerdel.
Är detta rimliga värden?