Hej Forum,
Två snabba frågor som kanske någon vänlig själ kan svara på.
Har Nibe S1255 Bergvärme med tillbehören Frikyla PCS44, Pool40, värmesystem2 ECS40.
Fråga 1: Lyckas inte hitta någon bra inställning på Frikyla PCS44. Jag kör brinen igenom ett vattenelement, som FTX systemet blåser tillluft igenom. Hittar endast "kurvor" för att ställa in kylningen, men de är ju relaterade till utomhus temperatur, samt att de anger tillopp för kyla till ca 20 grader default, men brinen är ju endast några grader. Går det att ställa in så man styr via BT65 istället? Så man kan förhindra kondens etc? Hur gör ni andra?
Fråga 2: På Pool40 idag använder jag AA5-X2:21-22 för att blockera(med hjälp av KNX relä) poolvärme dagtid och värmer på natten när elen är billigare. Detta räcker inte alltid för att få upp rätt temperatur, utan jag behöver köra på dag också. Jag cirkulerar poolens vatten genom en Pahlen Värmeväxlare Hi-Flow titan 75 kw med hjälp av en Astral Pool 65563 (Astral pumpen styrs av KNX, inte Nibe S1255). Så, jag behöver något sätt för att veta när Nibe S1255 är Pool läge, och då slå på Astral pumpen. Hittar ingen utgång/relä på S1255 som kan ge mig indikation på när S1255 är i pool läge. Någon som har något förslag?
mvh
Mathias