0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har ett begagnat sånt från en maskin där avfrostningsuret la ner. Då byts kortet i locket för att göra om avfrostningslogiken. Om du har en koppartråd som går ur elboxen till förångaren så har jag ett kort som fungerar. Om det är två givare i förångaren, då funkar det inte.
Jag tänker att jag kan prova att byta relät, men jag är inte bekväm nog att göra det utan att ha en reservplan. Misslyckas jag har jag ingen värmepump alls, nu har jag ju ändå en som "fungerar".
En elektronisk givare. kan vara den som sagt upp sig. Dra ut den och kyl/värm den den. lyssna efter klick i lådan. ett av de svarta reläerna är för fläkten, går att knacka på reläna och då kan dom lossna om dom bränt fast i kontakterna.
Kanske vi kan hjälpa dig bättre om dukan ge mer bakgrundsinformation.-Fläkten går alltid och på högsta varv?-Varför byttes fläkten?- När uppstod felet?-Vad har du för styrsystem?Fläkthastigheten bestäms av utetemperaturen. Nu på sommaren brukar min fläkt gå på halvfart. Fläkten startar något tiotal sekunder innan kompressorn går igång och fortsätter att gå ytterligare en knapp minut efter att kompressorn stannat. Den startar också i samband med avfrostning. Då på högsta varv.
Det ser ut som att jag bara har en koppartråd in i min så jag kan absolut vara intresserad av ditt kretskort.Vad vill du ha för det?