0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, har börjat ta in offerter för att ersätta min gamla IVT och var inne på CTC 614M.Problemet är att CTC nu lagt ut info om 700-serien med propan, R290 https://ctc.se/ctc-ecoair-700m.600-serien är sex år gammal och använder R407C så nu är frågan om man vill köpa den eller vara tidigt ute med den nya serien. Har ingen aning om prisskillnaden.Är det någon som har kloka råd? Med tanke på dagens priser tar det emot att köpa 600an men beprövad är den så klart.
Klockrent med 700:an. Det var på tiden de uppdaterade utbudet. Verkar bara som 500:an av alla "dagens" modeller som egentligen hållet måttet. 600:an satte grannfirman upp två stycken, inte deras huvudmärke. Issprängda inifrån av kondensvatten båda två. SUCK..Hej.Vad menar du med 400 och självmord?Behöver snart byta ut min 107 från 2006 och funderar på den.Sedan finns ju också combiair som jag tittat lite på. Den verkar vara identisk med Nibe 2040. Ligger "bra" till i pris.400-serien begår vissa självmord. Men alla är fina maskiner när de funkar. R407c saknar lite kraft när det är riktigt kallt även om deras siffror säger att de står sig bra i konkurrensen.Så 700:an är mycket välkommen till marknaden, det behövdes verkligen en ny modell från blankt papper.