0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Senaste veckan har pumpen presterat under önskan och innan jag beställer en reparatör skulle jag vilja justera inställningarna. Försökte ställa in snålinställningar under förra året för att spara el men nu vill jag gasa och minns inte vad som är rätt.Vi bor i Jönköping, en smålandsvillan, villa Kalmar från 2014 så vattenelement i alla rum som står på full effekt men knappt någon värme. Några inställningar jag har just nu:Temp 21gr (resulterar i kring 18 i huset, tidigare 22)Vent på normal Värmekurva 8 och sen 0 i rutan bredvid Punktförskutning 0, förändring av kurva 0Varmvatten på normal, men på vattendroppen står det 43, har för mig det brukar vara strax över 50 grader när ingen duschat Driftläge autoDriftprio 30vstten 30 värmeStopp av värme 15grStopp av tillsats 1grFiltreringstid 24hGradminut inställningarAktuellt -369 GMStart -150 GMStartdiff tillsats 550 GMDiff mellan tillsatsteg 50 GMDet är de inställningar jag hittar ni, snälla hjälp oss. Pumpen borde ju hålla några år till
Hej!Min F750 är lika gammal! =)Posta alla parametrar i info-menyerna, temperaturer, % Hz, m.m här i tråden.Edit; Aha, du har inget fel på din, utan vill bara få tillbaka "bra" inställningar?
Hej! Du får väl höja upp förskjutningen av värmekurvan ett steg eller två för att få det varmare inne.
Jag är inte säker, den funkade ju fint förra året, och funkat fram tills för 1-2 veckor sedan när min fru började klaga på ovanligt lite varmvatten, och som sagt, från att ha skapat 1gr varmare i huset än temp i systemet visade den imorse 6gr lägre än vad jag ställt in systemet på. Ändrade till 24gr inomhus temp för 3 dagar sedan och imorse visade den 18. Extraordinärt kallt i vissa rum då.Så jag tänker att pumpen kan vara påväg att gå sönder men vill börja med att kontrollera inställningarna, JAg ska försöka hitta info-menyerna. ELler kan du peka mig i rätt riktning