0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är ett intressant monoblock, tittade på broschyren och blev förvånad av att alla effektvarianternafinns även för enfas.Jag har en effektsvagare enfasare ståendes, helt ny Daikin MBH60. Monoblock.Också inställd på att installera själv, med lite assistans av nån vvs:are.Jag kom över pumpen, helt ny, i Sverige, för ca 40.000 kr, köpte också en volymtank 100 liter, men det varev onödigt då denna svagare variant ska kunna köras utan.Du som installerat vvs själv, jag har hört att "rören" är väldigt dyra, men det är väl inte sant, vad skulle det varaför speciellt med dessa rör? Eller använder du flexslang hela vägen?Hur gick det med kretskortet?Om kompressorn blev trasig skulle jag nog i ditt ställe byta till enfas och skaffa kort till den i stället.Man får ju vika en fas i huset för bara pumpen om man har huvudsäkringar 3 x 35 A och en pump på drygt 9 KW och väljer enfas.Jag har försökt få reda på hur mycket min svagare enfasare (6 - 7 KW) drar vid start.eftersom den behöver ca 25 A kontinuerligt. Får väl prova och ev mäta.Troligen behöver jag säkra upp.Det är sånt man slipper med trefas pump.Snart är det "skarpt läge" eftersom jag gjutit fundamentet klart och letar markkonsoll som duger.