0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Aha, ser på tidigare inlägg, problem med att gas trycks in i köldbäraren.Mitt första tips är att gräva fram borran om det inte är en inspektionsbrunn.Lätta lite på bultarna på locket så att all ev övertryck där inte trycks in i köldbäraren.Sen skulle jag nog prova att sätta den där avluftaren på en högpunkt, på ett horisontell punkt och en bit ifrån närmsta vinkel så att strömningen är laminär.Det kanske kräver lite omdragning av KB-rören tyvärr, men den där placeringen är nog misslyckad.
Nu måste du förklara för mig hur gas från borrhålet kan tryckas in i en förhoppningsvis tät brine-slang?Sedan är jag alltid skeptisk till automatiska avluftare, min far installerade sin anläggning för ett par veckor sedan, och hade otroliga problem med luft på varma sidan. När jag satte fingret på avluftarna så sög dom in luft. Rörmockaren fick snabbt komma tillbaka och plocka bort skräpet han monterat (Flamco) och lufta på hederligt vis, efter det har det inte varit några problem alls. Ska man prompt ha avluftare ska dom sitta på en ventil som man kan stänga när man luftat färdigt. För dessa avluftare kommer garanterat skapa mer problem än de löser...tyvärr i alla fall alla jag har haft att göra med.