0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena alla.Detta är som ni märker en liten knepig säsong, Vår /Höst varma dagar och lite kallare nätter.Vi man absolut undvika att värmepumpen startar på nätterna och att cirkpumpen drar igång igen.så kan man sätta Reglerdatorn i enbart Varmvatten läge, då kommer vxv dra till VVB och Värmepumpen kommer inte producera någon mer värme. Kanske inte ska rekommunderas på tidig försäsong men funkar fint vid lite senare Vår och tidig höst.// Thermia Support
Håller med dig BertilRumsgivare borde hänga med varje anläggning som installeras.Mitt önskemål är en anläggning som fungerar året runt med samma inställningar. Att skruva vår/höst, vid fester osv. anser jag inte vara en reglering som utvecklats tillräckligt bra. Om Nibe och Thermia kontaktade Rickard, så kanske utvecklingen på deras reglering hoppar ett steg i rätt riktning.
Citat från: Lexus skrivet 24 maj 2006, 19:38:32Håller med dig BertilRumsgivare borde hänga med varje anläggning som installeras.Mitt önskemål är en anläggning som fungerar året runt med samma inställningar. Att skruva vår/höst, vid fester osv. anser jag inte vara en reglering som utvecklats tillräckligt bra. Om Nibe och Thermia kontaktade Rickard, så kanske utvecklingen på deras reglering hoppar ett steg i rätt riktning.HUMh