0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej!jag har en E12DKE som funkar perfekt förutom att innerdelen isar igen totalt om jag kör den för kyla och luftavfuktning i högsommarvärmen. det blir en enda is-klump och smältvattnet rinner på väggen och inte en tillstymmelse till att den vill avfrosta innerdelen...jag undrar hur det fungerar när det fungerar som det ska (vilka sensorer som är inblandade och hur protokollet som den arbetar efter ser ut) och då således vad som INTE fungerar, så jag kan felsöka lite själv. notera att den fungerar perfekt all övrig tid, då den står på värmning dygnet runt, året runt.
Gammal modell. Den kanske går med gasbrist? För att felsöka kan det vara bra att titta i Service Manual. Försöker bifoga den.
Hmm, ett annat spår;Kolla om avrinningslangen/kondensslangen från innerdelen är korrekt dragen, eller i värsta fall igenpluggad av leveransemballage.Har den någonsin funkat på kyla? Isåfall är det nog en igenkläggad inomhusdels-kondensslang?Eller så är fyrvägsventilen semi-kaputt?
vanligt fel bara att byta sensorerna i innedelen kommer som ett par och kostar nästan ingenting, mycket lätt att byta