0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du kollat under drift, så den inte stannar på max diff framledning (10) grader. Om beräknad framl vs framledning diffar 10 gr så nollar den gm o stannar. Har du inte volymtank, kör på start komp -60
Nu förstår jag, denna funktionen hade jag inte på min gamla.justerar efter loggning ikväll. (diff framledning)Några tankar kring hastigheten på cirkulationspumpen i väntläge? och hur VV-temp kan ligga på 52 grader?
Det sitter dubbla vv givare en i toppen BT7 troligtvis den du ser som visar 52 grader den styr inget sen sitter det en längre ner BT6 som styr vv laddningarna. Du kan troligtvis ha en lägre cirk i vänteläge men dra inte ner så mycket så nått element blir utan men normalt har man ganska hög cirk med värmepump så går nog dra ner en del om du vill.
Det stämmer nog att vbf faller fortare (Och gradminuterna räknar upp fort) om du låter cirkpumpen varva ned när kompressorn stannar.Bättre låta den gå hela tiden på samma flöde.Under årstider när kompressorn går bara några timmar/dag så kan du kanske spara nån krona på att låta den varva ned, men när det är riktig vinter så är det nog bara ören/dygn du sparar.