Hej HBerggren,
Nej jag tror inte några åtgärder gjordes. Men det gjordes en dag det var några plussgrader.
Under tiden det har varit riktigt kallt nu har systemet fungerat mirakulöst. Dagen innan var jag redo ge upp hela pumpen och lägga order på en ny. men jag testade en sista grej. Jag fyllde kärlet under pumpen med kokvarmt vatten så tills jag kände att all is var smelt bort. Sen slog jag av från tillsatsvärme och startade pumpen. Direkt når pumpen startade stack hetgastempraturen till närmare 100 grader, och fortsatte öka. Då körde jag avfrostningsprogrammet och hetgas gick till 60 grader. Efter det gick pumpen normalt genom en vecka med minus 12 grader i snitt! Jag är inte religös, men beredd att tro det var guddommelig ingripande då barnen låg med kräksjukan under samma tid.
I går fick vi några plussgrader och då kom ett nytt Hetgaslarm och pumpen la av. Jag körde samma rutin och sedan har pumpen gått som normalt. Kan det vara en ventil som inte hänger med? Eller isbildning i kärlet under (som jag inte ser) som gör att vatten inte rinner undan?
@robbs: Jag har plockat bort alla termostarter. Osäker på vad modellen heter. men totala volymen har ökt. Och när pumpen fungerar har jag ca 7 grader diff mellan frem och retur temp på 75%.