0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min pump och dess kompressor begränsas ofta av någon orsak som heter "Lågt tryck BP8" och kör runt 91hz. GM brukar även öka när jag har detta meddelande på skärmen, har det någon koppling till varandra? Ju kallare det är utomhus, ju oftare får jag felmeddelandet. Och när jag ändå tänker på det så har jag jag nog aldrig sett kompressorn jobba över 98hz någon gång, bör den inte försöka göra det? Jag hade gärna uppskattat att veta var man kan läsa om alla felmeddelanden och få reda på hur jag kan försöka förhindra dessa(om det ens går). Vet ni var man kan söka upp liknande?
Har aldrig sett min S735 över 95hz, trodde det var max? Kan dock inte minnas var jag läst det så kanske inte stämmer... Har dock aldrig fått något larm eller så.
Båda, med en Nibe ECS41. I menyn för spärrband kan man inte spärra frekvenser högre än 95Hz heller...
Sitter själv med s735
Har du golvvärme eller radiatorer?https://www.nibe.eu/sv-se/support/larmkoderHur varm frånluft har du? Vilket luftflöde kör du? Och hur kallt ute har du?
den går under 3 bar i sugtryck, kan vara därför den varnar, behlver inte vara något allvarligt fel, kan vara fel på trycktransmittern, beroende på hur dessa är placerade, så kan det ibland komma in olja i dom, och de blir knäpp, ger fel värden. Men felanmäl till installatör.
inser nu att det mest troligt har samma funktion som bt16 i de gamla pumparna, den blir för kall i förångaren och begränsar kompressor