0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
OK, kanske jämställde han jag lyssnade på Kazakstan med Ryssland - men det är ju i så fall en bedömningsfråga.Och utfallet därvidlag avgörs väl delvis av vad som händer i Ukraina.Ska lyssna på market makers när jag får tid, men tycker det verkar svårt att placera i enskilda aktier, helst skulle man ju haft en uranfond som var aktivt förvaltad så man inte behövde bry sig.Jo, även vi har väl diskuterat det här med kärnkraft som enda tänkbara lösning om man envisas med att tro/vill försöka rädda världen från klimatförändringar.
Mmm, skulle kunna vara intressant, de kan ju så att säga gå bra även om det blir Thorium eller reaktorer som går på utbränt kärnbränsle som blir det kommande, som mer eller mindre gör Uran ointressant.Å andra sidan har jag sååå dålig erfarenhet av att investera i enskilda aktier de senaste åren att jag är skeptisk, en ETF eller fond som investerar i "brasnchen" skulle jag känna mig tryggare med.
Här en länkhttps://www.placera.se/placera/redaktionellt/2023/10/02/sa-okar-du-din-uran-och-atomkraftsexponering.htmlUppgångar verkar startat 2020, ser 80% per år!! , vet inte vad som triggade detta då, har tåget redan gått? 🤔Lurar på om orsaken då var behovet av vapen och inte kärnkraft? Alla säljer inte.....