Hej
Någon som har info om vad installatörer/säljarna av bergvärmepumpar har för påslag mot deras inköpspris på själva maskinerna? =)
Säg att en maskin kostar 100k inkl moms, vad kan dom ge för maskinen inkl moms? Antar att det kan vara en väl bevarad uppgift men skulle vara intressant att veta =)
Tänkte om det kan finnas någon prutmån på offerterna =)
/Hasse
Jag skulle köpa solcellsbatterier, och tog in nörton offerter.
Cherrypickade de som hade rätt grejor enligt min långa krav.spec, och valde tillslut de tre billigaste, och började sedan prutresan.
Frågade dessutom flera grossister, men de vägrade (såklart) lämna ut inköpsuppgifterna.
Jag slutade pruta när Bolag C tillslut blev sur, och valde då Bolag A. Bolag B hade samma pris som A, men verkade vara fifflare (vilket senare bekräftades av Skatteverket, då de nu 2024 ändrat reglerna). Hade blivit en dyrjävlasmäll om jag valt Bolag B.
Grossisten sa att jag fick sjukt bra pris på grejorna när jag berättade vad totalen gick på. "Man ska inte pruta så mycket som du gjorde, de slutar ofta med sura miner då", jotack!
Kan ta reda på listpriset om du vill för Nibe för en mindre inköpare, i Norra Sverige, vilken pump vill du ha?