Börje__, purjo__ och 33 gäster tittar på detta ämne.
Bygg carport då slipper man inte bara is på bilen man slipper sopa av den när det snöat och sen kan man bygga lite större så får man plats med nån leksak också.
En halvtimme motsvarar väl i storleksordningen 25-30 km körning beroende på vilken snittfart man brukar hålla? Så du får lägga till milkostnaden för bilen i kalkylen... Visst, däck och sånt slits ju inte när bilen står still, men motorn slits i alla fall. Särskilt om den kallstartas.
Var och provade en begagnad Model Y förra veckan men blev inte imponerad, så någon sådan blir det inte i alla fall.
Över 500 hästar och kändes inte jättemycket piggare än EV3 i alla fall, eller om man säger som så, jag vill inte betala 5000 kr mer/år i försäkring för den skillnaden.Och de 204 hästar som är i den lättare EV3 räcker för mig.Lite konstig styrning, kändes tung i styrningen jämfört med KIAn, och när jag satte på lättare styrning blev den orolig i mitten, men var fortfarande tung när man svängde mer, tvärt emot hur jag tycker det ska vara.När man bromsade fick man trampa rejält hårt för att mekaniska bromsarna skulle börja ta, kändes som en gammal bil.
Personligen gillar jag verkligen inte one pedal drive, försökt vänja mig men det går helt bort men vissa verkar onekligen gilla det.Likadant med farthållare
Gillar inte one pedal drive och den kraftiga regen som måste läggas på gaspedalen för att det skall funka. Har dålig känsel i högerfoten så har svårt att hålla en jämn hastighet. Så använder fart hållaren på längre sträckor. Dock är bromsningen med Tesla väldigt effektiv då den gör kraftig regen broms bara man släpper gasåedalen, så hälften är ju redan gjort när man kommer fram till bromspedalen.
Antagligen inställningarna som inte var inställda påtimalt för ditt önskemål. 1. Jag kan inte inbilla mig att du tycker en fyrhjuls tesla känns svag. Troligen var bilen inställd på Chill-läge och då vägrar den att ge full kraft. 2. Kraften på styrservot är konfigurerbart. Jag har den på högsta servo-hjälp och den känns inte alls tung jämfört med vilken annan bil som helst. 3. Bromsen är ju lite annorlunda jämfört med en del andra bilar. Mekanisk broms går in så fort du trycker på bromspedalen, men långt innan du har hunnit flytta foten från gas till broms har regen redan gjort en kraftig inbromsning, så i princip så klarar man sig i vanliga fall utan att använda mekanisk broms alls. Det är möjligtvis också därför du tyckte den mekaniska bromsen fungerade dålig. Kanske den helt enkelt hade en tvåa på bromsen till nästa besiktning.Kör du med one pedal drive på Kian så du är van?