0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Hur funkar egentligen det där med uppkopplad bil måsta man ha abonnemang och extra sim kort i bilen jag har bara kört karta i min via telefon och då räcker det att telefon har datatrafik.
Stängs den av helt eller startar den nästa gång man startar bilen ?
Har för mig att abonnemanget på Kian ingick i 7 år.VW tror jag har 1-2 år.Rickard, håller du inne knappen för line assist så stängs den nog av om det är samma som på mina Kia för att slippa gräva i menyer, tror de gjort samma på hastighetsvarnarnaren på en annan knapp.
Enligt lag inom EU måste de startas varje gång bilen startas.
Bara 16 dagar kvar innan det blir Spanien i 6 veckor, då slipper man den kalla våren här uppe när man inget kan göra annat än se på all skit som tinar fram.Perfekt komma hem till sommaren och kunna göra alla vårsysslor på en gång, klart på en dag.Med lite tur har vi sommar den 5 Juni när jag kommer hem, men ibland får vi vänta till eftermidsommar innan det blir någon värme ett tala om.Förra våren var det dock lika varmt här hemma som nere i spanien första 10 dagarna vi var där, från 27 april och 10 dagar framåt, det var lite surt.Sen fick vi den riktiga värmen där nere.Dagen efter vi kom hem blev det kallt i Sverige igen...Sen blev sommaren bara sämre och sämre.Var faktiskt en rätt usel sommar förra året här hemma, vi får hålla tummarna att det blir bättre i år.Putin och Trump jobbar i alla fall tillsammans för att säkerställa CO2-nivåerna i atmosfären. Förra hösten längtade vi verkligen till Spanien, efter en rent ut sagt dålig sommar här hemma, men så fick min sambo en knöl som alla trodde var cancer, så resan blev inställd, efter 3 månaders utredning visade sig det att det inte var cancer, så det var ju bra i alla fall, men det saboterade resan för 8 personer som sett fram emot det.Om inget dramtiskt händer verkar vi i alla fall komma oss iväg i år.Ju äldre vi blir desto större risk lär det ju vara att vi, eller någon annan i vårt sällskap inte kan resa p.g.a. sjukdom, men det är vä smällar man får ta i takt med att vi blir äldre.Kan nog vara rätt dyrt för försäkringsbolagen att ha gamlingar som kan få pengar tillbaks om de måste avboka en resa.Ju äldre folk blir desto större är ju risken för plötslig och allvarlig sjukdom...Lite tråkigt dock lämna elbilen här hemma just när man fått den.Knall-sol här idag, men med så pass mycket snö som vi fick igår ger solcellerna så mycket som 0.0 W just nu.En sak jag märker nu är att man måste tänka om lite när det gäller laddningen av bilen, normalt när man har gratis bränsle vill man ju se till att toppa upp så snart tillfälle ges, men med elbilen så "får" man ju inte ladda fullt annat än i undantagsfall, jag har kört 9 mil och har 80% kvar i batteriet, den verkar dra ca 2 kWh/mil än så länge.Lite irriterande att "bränslemätaren" visar km/kWh när alla bara pratar om hur många kWh/mil bilarna drar...Är det samma för er andra, eller något man kan ändra på i någon inställning - jag hittar i alla fall inget när jag letar.