0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Är detta i Indien?Indiska marknaden har totalt saknat krav på säkerhet, men det börjar förändra sej. Bilarna verkar ha utrustats med hela två airbags för frontalkollision.Finns det överhuvudtaget några indiska certifierade bilar i EU?Tata är väl en indisk industrikoncern, tror inte JLR har något gemensamt med Tata motors förutom kanske köper data tjänster, rätta mej om jag har fel.2008 försökte de väl göra en 16.000 kronors "bil"? Limmades ihop av återvunnet mtrl osv.
Indien tycks inte (ännu?) vara medlem av UNECE, så om en indisk bil- eller komponenttillverkare vill ha sina saker E-märkta för att säljas i UNECE-länder, ställer det till en del byråkratiskt krångel. Och i och med detta så kan Indien också helt fritt hitta på egna säkerhetsföreskrifter för fordon, som inte alls behöver vara harmoniserade till UNECE.
Förutom Jaguar Land Rover har Tata såklart modeller för Indien men de ser inte ut som ni tror, här är dem:https://ev.tatamotors.com/Sedan håller världens största biltillverkare av elbilar på att bygga fabriker i Indien också dvs BYD.BYD slår sig in på de flesta asiatiska marknaderna som tidigare våra västerländska märken varit storsäljare i.
El ambulans kommer det någonsin bli verklighet, undra hur många liv som kommer gå till spillo då i norden.Det finns en el-ambulans i sthlm och den kan inte användas i skarpt läge, bara till planerade persontransporter. Elbilarnas tillväxt är "bara" på en dopad marknad.
Lika idiotiskt som det alltid varit med vätgas. Shell var en av de få med på tåget men de stänger ner alla sina stationer också.
https://cleantechnica.com/2024/02/10/shell-shuts-down-its-us-hydrogen-filling-stations/https://www.hydrogeninsight.com/transport/shell-to-permanently-close-all-of-its-hydrogen-refuelling-stations-for-cars-in-california/2-1-1596104I Norge har de flesta som fanns stängts också, diverse aktörer.Vätgas är otroligt ineffektivt och hål i huvudet som bränsle för personbilar.