0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Sätter man inte ett vanligt schukouttag i kupén och pluggar in valfri värmare?
Jo, det tar ungefär dubbelt så lång tid om man har den riktad bakåt att få rutorna isfria.Jag stiger upp runt 06.00 och åker till jobbet 07.00, i min bil (med kupevärmaren på mittkonsolen) är rutorna isfria.På sambons (som har den på golvet fram) är det aldrig avtinat, krävs nog två timmar om det är typ -10 eller kallare, om de alls tinar av.Att hennes ligger på golvet beror på att hon alltid stöter loss kupevärmaren med armen när hon sätter sig, och kan hon inte lära sig att det sitter en kupevärmare bra placerad där, då får hon skrapa is, om det är det hon vill.Till sist ger man bara upp.
Blir inte värmaren ordentligt varm undertill och skadar/missfärgar klädseln ?Kanske bara var förr i tiden dom blev riktigt varma på alla möjliga konstiga ställen.
Märkligt att det kan skilja så mycket är det samma effekt på värmarna vart tar värmen vägen ? för du tinar väl av alla rutorna och inte bara framrutan. Är det -10 ute är det nog bra om motorvärmaren går 2 timmar. Vet inte om man kan påstå att värmaren är bra placerad om hon slår armen i den och det är nog anledningen att de flesta monterar den på sidan på mittkonsolen numera.
Har ni inga mellanväggar som monteras när det blir minusgrader?En bakom framsätena.En extra till lastutrymmet om det är en kombi.Man måste ta tillvara gammal kunskap som fungerar! Förerutanvarmgarage😉
Hur fort torkar håret om du blåser hårfönen bort från huvudet när du står i badrummet och ska torka håret?Det torkar förstås till sist, men mycket fortare om energin riktas där man vill ha den.Om du inte förstår att framrutan tinar av fortare om man blåser värme direkt på, istället för mot bakre delen av bilen så är det ingen ide jag försöker förklara.Kanske bor du inte där det snöar så ofta, men som regel fastnar inte snön nämnvärt på sidorutorna, så de behöver oftast inte skrapas alls.De blir inte heller speciellt varma när man kör om det är kallt ute, så om det snöar när man parkerar så kyls de av so fårt att snön som landar efter att man stannar inte smälter och blir till is.Det gör det på framrutan. Som sagt, skrapar hon hellre rutorna än fixar till kupevärmaren om hon stöter till den så får hon göra det.I dont care.Hon är bara lat, och då är det inte ovanligt att man får jobba mer än den som tänker framåt.Min arm tar inte i värmaren när jag sitter och kör, hon sitter 10 cm längre fram än mig, så det är för mig obegripligt hur hon lyckas, men det gör hon bevislingen.När den legat upp och ned i baksätet några gånger skiter jag helt enkelt i det och hon får skrapa bäst hon vill.Värt att notera är att hon inte klagar.