0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för ditt svar kWhalp, och grymt hur snabb du var! Vår SAM40 har faktiskt fungerat riktigt bra, frånsett då de vid installationen kopplade in den före istället för efter cirkulationspumpen (tror jag det var) - det gillade den inte Här är just nu -9. Det är ju förvisso kallt men det har fungerat bra vid avsevärt lägre temperaturer förr.Kan jag få ut relevanta infodata via loggning eller liknande eller är det bara att påta ned allt manuellt? För jag förmodar att du menar data från alla givare under normal drift och inte mina inställningar?
Det är inte jättelänge sedan jag luftade det men jag skall testa att göra det igen. Trycket är satt till 0,5 bar, vi har enplanshus.Nu tog jag förvisso inte bilderna exakt i det ögonblick som förångningsbegränsningen satte in, men det borde väl inte vara någon större skillnad?Kan jag ha gjort något fel i inställningarna? De skall dock inte vara ändrade på ett bra tag tror jag. Efter att det började spöka igår ändrade jag laddpumpshastigheten från manuellt 70% (som installatören säkert satt) till auto, men jag märker ingen skillnad.Jag uppskattar din hjälp otroligt mycket, jag bugar, tackar och bockar!
Jag skulle inte våga köra med spärrad el-patron på vintern. Särskilt inte med en SAM40 i systemet. Det ställer kanske till det med värmen.