Jag försökte nyss starta upp pumpen enligt instruktionen men det är inte helt lätt att förstå om jag gör rätt när det är en annan pump instruktionen är för. Till att börja med har inte pumpen något läge '0', utan bara 1,2 och 3. Jag ställde den i '1' och sedan drog jag även ut kontakten. Som tidigare visats är det ingen spårskruv utan snarare en skruv med sexkantigt huvud. När jag vrider upp den kommer det mycket riktigt lite vatten. Vattnet var rätt så svart (se färg på trasan i bilden), framförallt i början, och det kändes fettigt, om det säger någon något. Jag försökte vrida upp skriven så att den kommer ut helt så att jag skulle kunna sticka in en mejsel men efter att ha skruvat upp ca en cm hände inget när jag vred på den, snarare var det som att den var återfjädrande för när jag tryckte in den utan att vrida kom det lite vatten och den gick ut igen när jag släppte trycket. Jag vågade inte ta för att få ut skruven ifall något skulle gå sönder, men det kanske kräver lite våld? I vilket fall så torkade jag upp det som hade läckt och skruvade tillbaka den och startade upp pumpen. Jag kunde höra hur den gick igång, sen om den funkar bra eller vet jag fortfarande inte. Temperaturen gick i alla fall upp igen. Vet inte vad mer jag kan göra? Grejen är att även om jag skulle kunna få loss skruven tror jag att det blir svårt att sticka in en mejsel pga det lilla utrymmet till sidoväggen. Någon har monterat detta väldigt märkligt känns det som.
Det jag menade i mitt förra inlägg var att jag inte förstår hur delen under det röda strecket är varmare än delen över det blåa strecket. Det verkar vara två rör som går igenom det vita vredet. Om jag ändå har tvärställt vredet borde väl inget vatten gå igenom och allt det varma gå upp igenom pumpen och ut till golvet?