0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
100 m² garage byggt -91? You've got to be kidding me! =)
Hej! Jag kan tillägga att garaget tidigare fungerat som slöjdsal i en lågstadieskola så det är i alla fall isolerat för strumpfötter ;PkWhalp, hur har du med avfrostningsintervallerna då det är så kallt? Har kommit fram till att för mig är den största boven att den avfrostar så ofta att den inte hinner värma ordentligt.
Ringde och pratade med installatören. Han sa att det är många som har samma problem just nu. Problemet som vi också konstaterat här är att pumpen tappar så mycket effekt när både inne- och utetemperaturen sjunker att det blir en "dödsspiral". Han sa att han tycker att den här problematiken blivit värre med den nya gasen (Är det R32 den heter?) , och att de äldre pumparna med annan gas inte var lika känsliga.Det enda som hjälper är att göra just det jag försökt, dvs skärma av runt innedelen och försöka få upp temperaturen där den jobbar.Jag borde hållit kvar min gamla ultimate och inte slösat pengar på "ny och bättre" pump...
Ultimate ProPlus fanns vad jag vet i modellerna Basic 13, Inverter 10, Inverter 13, Inverter 20 och Twin Inverter 20. Men det var bara Basic 13 som hade sänkt temperaturläge för underhållsvärme +8/10 °C.
Min gamla var en Ultimate 12 Pro Plus, och den hade ett läge för underhållsvärme, om man höll in en knapp gick den in i det läget, 8grader höll den då.