Hej! Jag fick igår en Daikin Perfera Golv XTH30 installerad (FVXTM30A/RXTM30A) som jag först måste säga att fasen vad den värmer bra! Som dag och natt mot vår gamla. Däremot har jag tyvärr stora problem med att lägga till den i ONECTA-Daikin på min Samsung Galaxy S22 (senaste version av app/Android). Även testat med frugans Galaxy S23 men det blir likadant med den.
Min mobil är ansluten till 2,4 GHz SSID "22an22an" med nyckel med bara bokstäver/siffror (testat auto/legacy med/utan b/g protection / Wi-Fi 6).
Jag sitter precis bredvid innedelen med fjärrkontrollen riktad mot den och min Asusrouter en meter från mig.
1. Stänger av innedelen via fjärrkontrollen (då dyker SSID DaikinAP25491 upp i listan över tillgängliga Wi-Fi)
2. Håller in Powerful Heat i fem sekunder, temp upp två gånger till 3an och sen Powerful heat igen
3. Ögat blinkar grönt/rött
4. Startar appen, lägger till första enhet, väljer golvmodell, anslut med SSID, Nästa
5. DaikinAP25491 dyker upp, anger nyckel och ansluter
6. Mobilen är ansluten till SSID DaikinAP25491 (ögat blinkar fortfarande grönt/rött)
7. Väljer samma SSID (22an22an) som mobilen var ansluten till från början och skriver in nyckel (100% säker att det är rätt nyckel)
8. Meddelande "Ansluter till nätverk" i ~20 sekunder, sen ändras meddelandet till "Ansluter till enheten igen" och ögat börjar blinka grönt/blått istället i ~3 minuter (under tiden ser jag att min mobil blir ansluten till 22an22an igen) sen slocknar ögat och en stund efter det får jag meddelande "Enheten hittades inte i nätverket. Efter omstart kunde enheten inte hittas. Kontrollera om du är ansluten till samma trådlösa nätverk som enheten lades till i. Om detta inte fungerar stänger du flödet och försöker igen". (Jag ser att DaikinAP25491 syns i listan över SSID under men även efter felmeddelandet).
Jag har flera gånger testat att hålla in Powerful Heat i fem sekunder och istället ta R för att reseta och sedan försöka igen. Brytit strömmen till pumpen och routern och försökt igen men inget fungerar..
Vad ska jag göra?