Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Är det nÃ¥gon som kan ge ett hum vad det kostar att ta bort gammal vedpanna?  (läst 412 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slutsteg

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 24
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vad kan det kosta hos en firma att ta bort en sådan här vedpanna?


Är i källaren två dörrar + 2 trappsteg samt garagedörr och sen en grusgång backe ner typ 7 m till väg.
 har mätt och ser ut som att den gÃ¥r precis in mellan dörrarna om man ta bort luckorna. Den stÃ¥r pÃ¥ en upphöjdning i gomvet ca 5 cm



VP-firma sa att det ev kunde vara asbest i rören och man därför behöver ta hänsyns till det.


Någon som har en idé?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29420
  • Karma +19/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Ska de bara ta bort pannan eller ska det installeras nån ny samtidigt?
Fick ett paketpris när jag installerade min 1215-5, då tog de bort panna + oljetank samtidigt och det kostade inte mycket extra då.
Gissar att de idag tar ett par-tre tusen extra för rivning och bortförsel av pannan.
Om det är asbest så blir prislappen en annan, då gissar jag på minst 10 tusen, kanske mer?

Ska de inte göra nån ny installation utan bara riva så dubbla priset ovan.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!