0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej och god jul alla!Vi har fått problem med vår Ecoair nu under julhelgen och hoppas att någon skall kunna hjälpa mig att komma runt det. Så vitt jag kan se tror pumpen att det är sommarväder utomhus och slår ifrån. Temperaturen i pannan är densamma och om jag går in i menyn och väljer att manuellt öppna shunten går värmen ut och elementen blir varma på några minuter. Problemet är att shunten inte stannar öppen, utan stängs igen strax därefter.Skall försöka få ut en tekniker, men är det någon som vet hur jag går tillväga för att shunten inte skall stängas igen strax efter att jag manuellt öppnat den i menyn? Huset börjar bli rejält kallt...Tack på förhand, och god fortsättning!
Jag förstod inte att det var olika självstående delar... Pannan är då jag en EcoEl med tillkopplad EcoAir. Jag har nu nollställ till fabriksinställningar, men det är samma bekymmer. Som sagt, om jag går in i inställningarna och går till manuell öppning av shunt och "slår till" öppningen blir som sagt elementen varma, men den stängs igen innan det blir någon värme i huset...Jag kan inte komma på något smidigt sätt att koppla förbi den automatiska styrningen. Pannan bygger värme utan problem, det är bara att den tror att huset är varmt...Väntar på att få tag ut en tekniker, men det hade varit skönt att slippa frysa under tiden.