0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Det är dom bakom dig som kanske måste tvärnita i flera led då du själv skrev att du trycker till på bromsen när någon ligger för nära men det kanske är solidariskt enligt dig att hålla på så.Att flera håller 10-20 km för fort är inte direkt racer körning eller när börjar det bli racerkörning enligt dig ?
Tog husbilen genom Tyskland i somras och där gäller det att hålla koll om man tillfälligt behöver vara i vänsterfilen för man ser blinkande x antal hundra meter bakom och det gäller att komma om det långsamma fordonet snabbt som fan !Blev lite konfunderad vad dom har för hastighet med bil och husvagn för vi blev rätt ofta omkörda när vi höll 100-110 på någon form av motorväg
Idag såg jag en bil passera mitt kontorsfönster, och han körde definitivt för fort, gissningsvis 90 km på 30-sträcka förbi skolan och fyrvägskorsningen i byn.11 grader kallt, underkylt regn på kall snöpackad vägbana dessutom...Det är att köra för fort.Att köra lite för fort på en 90, 110 eller 120-väg om sikt och väglag är bra ser jag inte som särskilt uppseendeväckande.Inte heller om man kör 70 km i timmen där det är 50 km i timmen, om man tidigare har fått köra 70 där.Många fartgränser har blivit löjligt låga, så är det bara, olagligt är det förstås, men att det ska känneteckna någon som "kriminell" håller jag inte med om.Polisen borde ha annat att pyssla med än att ta fast vanligt hederligt folk för att de kör lite för fort.
Ja i Tyskland måste man vara vaken, går ruskigt fort på vissa motorvägssträckor, det var ännu värre förr.Vi har legat runt 120 och också blivit omkörda av bil med husvagn.Bilkörningen fungerar annars utmärkt i Tyskland, framförallt om man slipper STAU.