0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En ECO 107 stannar vid ca -5 - 7 ute en del kan gå till - 10 C och den kan bara ge + 45 C på returen. Har du slangar mellan inne och ute eller anorstädes så är det en klassiker. Det brukar då bli ett för högt delta- NU är det för lite. prova först med att ställa ner farten på laddpumpen, går den för fort så hinner inte VP med att lyfta tempen. Ingen massa is på VP ute då, inte avfrostar som den ska. Nästa steg blir en kyl nisse som kollar upp värdena på kompressordelen. Behöver inte vara en CTC -kylnisse , vem so hlest som jobbar med kyla/värme kan göra det.
Hej!Vilken instruktion säger att laddpumpen ska köras med konstant tryck?Jag skulle valt fast varvtal och ställa in så att tempdiffen blir nånstans runt 5 C.
Skulle säga att manualen inte har riktigt koll.Golvvärme OK, där har man on/off ventiler som öppnar och stänger så konstanttryck gör att den anpassar sig efter hur många slingor som är öppna.På en laddslinga är flödesmotståndet konstant, så där skulle jag valt fast varvtal som sagt.Vet att CTC gärna ställer in sina grejer med lite hög hetgastemp, vet inte varför egentligen?Men 110 C är kanske väl högt även med en CTC?Gasbrist eller fel på expansionsventil är väl de vanligaste orsakerna?Jag är osäker på om en otät kompressor ger hög hetgastemp, men det är kanske möjligt?
Hallåj!Har vi någon uppdatering på denna tråd, hur gick det? Har sedan julafton, 24 december (igår) ett snarlikt om inte identiskt problem.. systemet ger inga felkoder, men in/ut värdena är helt omkullkastade.Ibland är det högre in värde än ut, tex 35/26 som senast.. kompressor & fläkt går igång men ger ingen effekt öht..Hetgasen sticker iväg upp mot 120...... Väl Mött.