0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok !Tack jag skall kolla detta men jag tror jag kände på framledningen när den laddade beredaren i går och den var kall. Detta borde väl avslöja detta ?Leif
Eftersom HP bryter vid prod av VV har jag nu ställt om från RP brytning till temp mot beredaren. Jag började på 50 och gick ned till 48 grader. Vid 48 bryter inte HP utan hela anläggninge fungerar OK.Vet inte varför det fungerar så här ?
CiteraEftersom HP bryter vid prod av VV har jag nu ställt om från RP brytning till temp mot beredaren. Jag började på 50 och gick ned till 48 grader. Vid 48 bryter inte HP utan hela anläggninge fungerar OK.Vet inte varför det fungerar så här ?Hej!Svara hellre genom att trycka på svara eller citat istället för att skicka privata meddelande till mig så kan alla se konversationen, ditt problem kan vara intressant för andra. Jag börjar tro att antingen HT-pressostaten eller tempgivaren felar. Det sistnämnda kan du kolla genom att mäta temperaturen på varmvattnet vid ett tappställe direkt efter en VV-laddning. Temperaturen ska inte överstiga maxvärdet på framledningsvattnet vid VV-laddning.Sen är det intressant att veta vad framledningsvattnet har för temp då VV-beredaren visar 48 ºC vid VV-laddning?