Hej Alla,
Har en F750 sedan några veckor tillbaka där jag försöker förstå mig på dess logik men tyker den reglerar väldigt konstigt. Till att början vill jag nämna att jag har ställt in den enligt optimeringsguiden som finns på forumet och mitt luftflöde ligger runt 180 med de inställningar jag har ser jag att max Hz på kompressorn varierar mellan 90-110 Hz.
Till att börja med så blir jag inte klok på dessa "gradminuter". Så som jag läser det på forumet så är det delta Temp mellan börvärde och är värde multiplicerat över tid och är en grund för systemet att reagera med mer effekt vilket jag finner logiskt men bekräfta att jag förstår det rätt. Men ett exempel är jag provade och körde på avslagen tillsats igår -7 grader ute och efter en timme låg gradminuterna på -1790 och imorse låg den och visa -1720 gradminuter men med -2,8 grader ute. Därefter slog jag på tillsats där den legat mellan 1-2kw tillsats och gradminuterna ligger nu på -2001. Till att börja med, bör inte gradminuterna sjunka av att utetempen sjunker för då måste väl börvärdet sjunka efter kurvan? Samt att sedan jag slog på tillsats värme så ökar GM vad är logiken i detta?
Sedan har vi värmebärarpumhastigheten som lever sitt egna liv och bitvis ligger på 0% men för de mesta mellan 30-100%. Jag kör fullt öppna termostater. Jag kan även se hur systemet ligger och småkör exempelvis igår så låg den på -1200GM kompressdor ligger på 40Hz och värmebäbarpumpen på 35% bör inte -1200GM vara full effekt på kompressor och även i värmebärarpumpen?