0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När man läser detta, uptime utan booster, runt 50% är ju bedrövligt. Man undrar hur många som sitter med detta problem med sina 750?Och sedan, hur himla mycket bättre det blir med boostern
När du monterar den, tänk då på, tror jag, att göra det lättåtkomligt för rengöring, inbillar jag mig kanske. Ifall det samlas o fastnar en del damm i den så du inte får en brand i kanalen eller att det blir så hett att glödande dammpartiklar sprider sig i kanalen till filtret i pumpen som tar eld. Kanske ingen risk?? Blir höljet hett? I så fall tänk på abstånd till brännbart (träpanelen i tak tex)
Vart köpte du kanalvärmare? Funderar på en sådan till.mitt f370 hack som du inspirerar till. Kan man sänka fläkten och ge den varmluft att jobba med istället så får man ju tillbaka den investeringen 1:3 istället för 1:1 med elspets och värms inrusande kalluft. Man bör nog ha ett filter innan den där värmaren för att fånga upp damm. Det hade jag valt iaf. Borde ju gå att sätta i alla frånluftsventiler om inte annat. Man vill ju verkligen inte ha damm på den där spiralen...
Som vi diskuterade i "min" tråd så är ju målet att kunna dra ner på frånluftsfläkten kraftigt de kallaste dagarna när luften jag drar in är kallare än vad kompressorn orkar kyla till. Min tanke då är att värma frånluften istället så att kompressorn skall kunna fortsätta gå trots det låga frånluftsflödet. Men kanske gick jag vilse i tanken?
Men kanske gick jag vilse i tanken?
Snyggt med excel, sjukt mycket enklare att få översikt på allt, det jag saknade var en fin formel/förklaring till uptime.Vet att jag ställde frågan och fick svar, men det vore fint om det även låg med i excelen.Är det en svår sak att få till?