Dejt med tekniker bokad.
Detta har jag gjort i tro och hopp om att jag kan rädda nåt i utedelen de nästkommande 18 dagarna i väntan på en dyr räkning.
Vi har haft rumssensor ( 9.3.5 ) aktiverad och satt till 21 grader (tillåten kurvsänkning -1 ), dilemmat är då att om vi eldar och det är "varmt nog" så slutar pannan värma plattan i källaren vilket innebär att den inte klarar av att frosta av. Nu har jag stängt av rumssensorn igen så vi kan elda utan att pannan stannar ( och då kanske lyckas lagra nog med värme i plattan att den orkar med att frosta av )
sen har jag på inrådan sänkt 2.8(gradminuter) från -227 till -137 för att elpatronerna ska få gå in och stötta tidigare.
vidare kör jag tillsatsvärme just nu för att hålla VV över 53 grader, detta för att undvika att kompressorn försöker värma varmvatten utan lägger den lilla energi den har på att värma plattan i källaren i förhoppning om att den ska klara en avfrostning.
någon som har några ytterligare tankar om vad jag kan göra för att få systemet att hålla igång/överleva?
en tanke var att blockera kompressorn helt och bara köra på el, funderingar fanns då om laddpumpen(40) skulle fortsätta gå eller inte med risk att utedelen fryser sönder..
Finns de några fler goda tankar jag kan göra för att rädda min 2020 ?
vh