Hej! Och tack för svaret!
Jag har börjat försöka förstå mig på proceduren, och ville utesluta att något var fel installerat innan jag börjar justera in systemet. Jag tolkar min första fråga som att det inte spelar någon roll vilken plint donen är anslutna mot då.
Felsökning innan Justering:
Samtliga tilloppsfördelare på fördelarmodulerna är öppna max, och har nog varit så sedan installation. Jag noterade att de längre slingorna hade lägre delta, och gjorde en tabell för att se om det var någon skillnad vid mindre justeringar. Systemet har slingor mellan 90 och 30 meter i samma grupp. Deltat på den längsta slingan är 9 grader och den kortaste 2 grader. (testade skruva bort styrdonet på den långa slingan över natten utan förändrat delta) Jag testade också att ända pumphastighet på värmebärarpumpen till 70% från automatisk inställning, men det verkar heller inte ge någon märkbar effekt efter några timmar.
Justering
Hur går justeringen till? Finns det någon bra vägledning du kan hänvisa till? central nummer 2 har sex slingor varav längderna är 90, 71, 65, 32, 33 och 37m.
Hur mycket ska man skruva på fördelarna? och gör man det direkt på de röda rattarna? Tänker att det finns någon generell anvisning för att göra processen så smärtfri som möjligt