0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
OK, du ska alltså uppdatera ditt schema varje dag när du vet vad elpriserna blir?Det höll jag på med i några veckor för att styra laddning och urladdning av mina batterier, men jag orkar helt seriöst inte hålla på med det där för att spara några kronor/dag.Då finns det bättre saker att syssla med.
Kikade in på Ellevios hemsida. O vad jag förstår så har de börjat nyttja någon slags effekt tariff? Det verkar som om effekt toppar endast tas ut under vardagar vissa tider.
Jag har tittat på mina max effekter.dec-jan 4-4,5kWfeb 3,5kWmars 2,3kWFrån februari har jag spritt ut förbrukningen något mer. Större delen av året borde klaras på 2,5kW, dec-februari kanske upp till 3,5kW. Skulle man kunna "bli ve" en vehicle to grid elbil med med 2,5kW kapacitet skulle detta räcka väldigt bra. Med egna solpaneler vill jag lägga till. Finns det några V2G snart?
På mitt nätbolag redovisas per timma och även 15 min.
Förbrukat per högsta timmarna är väl första steget, men du får kontakta ditt nätbolag hur de har eller tänker räkna avgiften, alla har nog inte samma.