Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Returgivare Ecodan Borö EHST18B-YB9-E3.01  (läst 316 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad octavia rs

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 52
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Returgivare Ecodan Borö EHST18B-YB9-E3.01
« skrivet: 21 november 2023, 20:26:51 »
Har förgäves försökt hitta vad det är för givare till returen på min gamla Ecodan panna från 2009. Någon som vet vilken typ det är i den?

Vet ju inte om de är givaren eller styrkortet som håller på att ge upp men idag när den skulle köra varmvatten tyckte jag de tog ovanligt lång tid. Stod och kolla temperaturerna när den körde skulle stanna på 48 grader på returen men den sega sig sakta upp mot 47 grader sen helt plötsligt flippade den ner till 46, 44, 45 för att sen åter gå upp till 47 sen steg den sakta igen för att flippa neråt igen när den väl nådde 48 grader och pumpen stanna så flippa den åt andra hållet upp mot 49, 50 grader.

När den sen växla till värme så verkar den stabil men jag vet inte om den visar helt korrekt eller följer med som den ska för pumpen ville dra på med högsta hastigheten innan den lugna ner sig de brukar den aldrig göra efter varmvattenkörning.

Tacksam för lite input i vad det kan vara.
1-plans hus på 190kvm plus inbyggt garage på 30kvm i centrala Skåne byggt under 2010.
Platta: 300mm cellplast
Ytterväggar: H+H lättbetong 365mm.
Innerväggar: H+H lättbetong 100mm.
Tak: 500-600mm lösull
Uppvärmning: Mitsubishi luft/vatten Ecodan RP100 14kw, totalt 220kvm golvvärme.
Ventilation: Systemair VR400DC FTX aggregat.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!